Bouwjaar | 01-07-1975 |
Categorie | Cabriolet |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 91.624 km |
Deuren | 3 |
Kleur | Wit Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 602 cc |
Vermogen | - |
Algemeen
Bouwjaar | 01-07-1975 |
Categorie | Cabriolet |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 91.624 km |
Deuren | 3 |
Kleur | Wit Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 602 cc |
Vermogen | - |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Auto-Elektro Peeters |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Antwerpsesteenweg 131- 135 |
Postcode | 2390 |
Plaats | Westmalle |
Land | België |
Telefoon | +32 (0)3 - 3128771 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.garagepeeters.be/nlbe/home |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Dommages: aucun
* Zr verzorgde en compleet gerestaureerde Mhari uit 1975 met volledige historiek documentatie!
De Citron Mhari uit 1975 is een iconische auto die bekendstaat om zijn eenvoud, multifunctionaliteit en speelse design. Hij werd geproduceerd tussen 1968 en 1987, en de variant uit 1975 behoort tot de middenperiode van zijn productie. Hier zijn enkele interessante details over de Mhari:
De Mhari is gebaseerd op het chassis van de Citron 2CV en heeft een opvallende carrosserie van gekleurd ABS-plastic (acrylonitril-butadieen-styreen), wat hem licht en eenvoudig te onderhouden maakt. Dit plastic was bestand tegen roest en licht van gewicht, wat een van de redenen was waarom de auto zo populair was, vooral in zonnige en kustgebieden waar corrosie door zout een probleem kan zijn.
De carrosserie had een eenvoudige, rechthoekige vorm met minimale franje. De deuren en het dak waren vaak van canvas, en het dak kon worden verwijderd om de auto om te vormen tot een soort open jeep. Dit zorgde ervoor dat de Mhari geliefd was als strandauto of als recreatief voertuig.
Motor en PrestatiesDe Mhari uit 1975 had een 2-cilinder boxermotor van 602 cc (uit de 2CV), die ongeveer 29 pk produceerde. Dit lijkt weinig, maar door zijn lichte gewicht (rond de 535 kg) had de auto voldoende kracht voor zijn doeleinden. Het was geen auto voor snelheid, maar zijn belangrijkste kenmerken waren zijn wendbaarheid en eenvoud.
De topsnelheid lag rond de 100 km/u, wat voldoende was voor ritjes op het platteland of langs de kust, maar hij was duidelijk niet ontworpen voor snelwegritten. De motor werd gekoeld door lucht, wat ook weer bijdroeg aan de eenvoud en robuustheid van het ontwerp.
Cultstatus en ErfgoedDe Citron Mhari uit 1975 is inmiddels een echt cultvoertuig geworden, mede dankzij zijn eenvoudige, charmante ontwerp en unieke uitstraling. Hij heeft een plaats veroverd in de geschiedenis als een symbool van vrijheid en ontspanning, vaak geassocieerd met zonnige stranden en zomerse ritten.
De auto wordt nog steeds gewaardeerd door verzamelaars en Citron-liefhebbers, en restauratie van oude modellen is een populaire hobby geworden. Zijn eenvoud maakt hem relatief gemakkelijk te onderhouden en te herstellen.
****ENKEL TE BEZICHTIGEN OP AFSPRAAK****
Voor ons volledig aanbod surf naar www.garagepeeters.be
***ERKEND VERKOPER TRAXIO !!***
***BEZOEK OOK ONZE SHOWROOM & WERKPLAATS, STEEDS MEER DAN 100 WAGENS IN VOORRAAD!!***
Garage-Autoelektro Peeters BVBA
Bosch Car Service
Antwerpsesteenweg 133-135
B-2390 Malle (REGIO Antwerpen-Schilde-Turnhout)
Tel. 0475 - 66.28.74 Gunter (Personenwagens)
Tel. 0489 - 71.92.62 Frank (Personenwagens)
Tel. 0475 - 66.94.85 Kurt (Bestelwagens)
Tel. 03 - 312.87.70
Fax. 03 - 312.87.75
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto