Bouwjaar | 01-07-1956 |
Categorie | Overige |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 61.904 km |
Deuren | - |
Kleur | Rood Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 298 cc |
Vermogen | 10 kW (14 pk) |
Algemeen
Bouwjaar | 01-07-1956 |
Categorie | Overige |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 61.904 km |
Deuren | - |
Kleur | Rood Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 298 cc |
Vermogen | 10 kW (14 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Auto Techniek Luttenberg |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Luttenbergerweg 14 |
Postcode | 8105 RV |
Plaats | Luttenberg |
Provincie | Overijssel |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)572 - 301333 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.autotechniekluttenberg.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Algemene informatie
Aantal deuren: 1
Referentienummer: 484160
Technische informatie
Aantal cilinders: 2
Transmissie: 4 versnellingen, Handgeschakeld
Topsnelheid: 85 km/u
Interieur
Bekleding: Stof
Aantal zitplaatsen: 2
Staat
Technische staat: goed
Optische staat: goed
Staat interieur: goed
Aantal sleutels: 2
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: geen
Afleverpakketten
Inbegrepen afleverpakket: Standaard: Wettelijke garantie, geldige APK, en RDW-leges.
Overige informatie
Airconditioning: werkt
Storingsmelding: Nee
BMW Isetta met caravan - charmant en uniek verzamelstuk.
De Isetta is een icoon van de autogeschiedenis. Maar waar komt zijn naam vandaan? En hoe is de iconische bubbelauto gerelateerd aan een koelkast? Lees verder om de antwoorden te vinden in de fascinerende geschiedenis van deze klassieke BMW.
Als Duitsers denken aan de jaren 50, zijn enkele van de meest iconische beelden die in hun gedachten opkomen vrouwen in volumineuze onderrokken, woonkamers met niervormige tafels en BMW's Isetta bubble car, die door de straten van naoorlogs Duitsland en daarbuiten rijdt.
Tegenwoordig is de BMW Isetta een zeer begeerde oldtimer, die nu waarschijnlijk zou worden geclassificeerd als een micromobiliteitsvoertuig. Maar vroeger was de Isetta een complete auto. De kleine auto uit München combineert een slim concept met ingetogen charme. Hoe het is ontstaan, is een interessant verhaal dat het oude gezegde bewijst dat noodzaak inderdaad de moeder van de uitvinding is.
De Isetta: van noodoplossing tot icoon
BMW stond halverwege de jaren 50 op de rand van faillissement. De productie van motorfietsen liep terug. Luxe voertuigen zoals de 503 en de 507 waren zo duur om te produceren dat BMW verlies leed op deze modellen. "Dus de hoogste prioriteit was om een auto in productie te nemen die ons direct geld zou opleveren", legt Axel Klinger-Köhnlein uit, een expert bij BMW Group Classic.
BMW had een nieuw model nodig - een model dat niet veel ontwikkelingskosten zou vergen. BMW vond de oplossing op de Turijnse autoshow van 1954. Op de stand van Iso Rivolta, een Italiaanse fabrikant van koelkasten en mini-auto's, stond een driewielige auto met een enorme deur (die verrassend veel leek op een koelkastdeur) aan de voorkant. Deze heette de Iso Isetta. De BMW-delegatie verwierf de licentierechten voor de Isetta en ook voor de productieapparatuur.
De eivormige Isetta, geïntroduceerd in 1953, was als nooit tevoren, met een scharnierend front voor de instap, de stuurkolom en instrumenten die met de deur naar buiten zwaaiden om gemakkelijke toegang tot de bank te vergemakkelijken.
Het buisvormige chassis zorgde voor een lichte carrosserie, die slechts 700 pond woog. In combinatie met de motorfietsmotor bood hij een schamel brandstofverbruik en een aankoopprijs van slechts 2.580 DM, wat slechts 500 meer was dan de R25-motorfiets waarmee hij zijn motor deelde.
De auto werd aangedreven door een klein 2-cili
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto